LAZERLE SİVİLCE TEDAVİSİ

Sivilce sorunun tedavisinde herkese uyarlanabilen tek bir çözüm şekli maalesef yok. Bireyler bazında her akne sorunun kişiye özel tedavisini planlamak gerekiyor. Lazer uygulamaları kişiselleştirilen tedavilerde bir alternatif tedavi türü olarak yer alır.Lazer ile akne tedavisinde birincil amaç iltihaplı sivilceye neden olan bakterilerin ışığın ısıya dönüşme gücüyle yok edilmesidir.

CİLT TEDAVİLERİ

SİVİLCE TEDAVİSİ

Lazer ile akne tedavisinde birincil amaç iltihaplı sivilceye neden olan bakterilerin ışığın ısıya dönüşme gücüyle yok edilmesidir. Malum bakteriler de canlı organizmalardır ve ısıya duyarlıdırlar. Deri ısısının 42 derecenin üzerine ani çıkışı ile bateriler başka bir tedaviye gerek kalmadan etkisiz hale getirilirler. Bu arada deride var olan sivilceye ait kızarıklık ve şişlik hali birkaç gün içerisinde geriler ve yok olur. Bazı lazer türleri bakterileri azalttığı gibi aynı zamanda yağ üretimini baskılayıcı özellikler de gösterirler. Özellikle Pulsed Dye Lazer (PDL) bu konuda en etkili olduğu bilimsel olarak kanıtlanmış bir lazer türüdür. Bunun yanında karbon peeling uygulamaları, Diode lazer ve Nd-YAG lazerler ile de belli oranda sivilce sorununu azaltmak mümkün olur.

Lazerler öncelikle iltihaplı sivilcelerin tedavisinde önemlidir. Bunun yanında siyah ve beyaz noktalarda etkinliği yoktur. Fakat komedon olarak isimlendirdiğimiz bu erken dönem sivilce sorunları gelecekte iltihaplanma potansiyeli taşırlar. Bu nedenle lazerle akne tedavisi tek başına sivilce sorununu yok edemez. Mutlaka diğer akne tedavileri ile birlikte uygulanmalıdır.

Biz kliniğimizde öncelikle kişideki aknenin düzeyini ve yaygınlığını belirleyerek, daha önce kullanılan tedavilerin öyküsünü alıyor ve kişisel bir tedavi planı oluşturuyoruz. Bu plan içerisinde temizleme ürünlerinden, kullanılacak ilaçlara, cilt bakımından lazer tedavilerini içerebiliyor.

Hiçbir vakada direkt olarak lazer tedavisi başlanmaz. Lazerler mucizevi tedavi seçenekleri değildir. Bilinçli bir programla uygulandıklar takdirde oldukça etkili tedavi seçenekleridir. Öncelikle verilen ilaçlar en az 10-15 gün kullandırılarak deri ve sorunlar diğer tedavilere (cilt bakımı, kimyasal peeling, lazer tedavilerine) hazırlanır. Tedavi seanslar halinde 2-4 haftalık aralarla tekrarlanır. Genelde 4-6 seansta akne sorunun kontrol altına alınması planlanır. Daha sonra derinin durumuna ve sorunların ciddiyetine göre takip programı oluşturulur. Bu sayede akne sorununun kontrolü, sivilceli ciltlerde deri bakımının bilinçli bir şekilde özümsenmesi hedeflenir.